Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 20 – Kaap de Goede Hoop

Met de vakantie er bijna op, moesten we nog één plek van het lijstje afstrepen, en hadden we nog één hike om Cynthia ook even te laten zweten. We gingen vandaag naar Kaap de Goede Hoop.

Onderweg naar de Kaap, hadden we nog wat kleine attracties op de route. De eerste hiervan was Muizenberg, een strand met leuke gekleurde huisjes. Wat hier vooral verder erg opvallend was, was dat er ook flink gesurft. Dit was vooral opvallend omdat het hier dus winter is en het bepaald niet lekker zonnig was. Maar goed, schijnbaar viel het in het water, met een wetsuit aan, wel te doen.

Hierna reden we door naar Boulders Beach. Dit strand is bekend omdat er Afrikaanse pinguïns op te vinden zijn. Er was een houten walkway gemaakt door de duinen heen, zodat je ze goed kon zien.

Cynthia had het nog aan de stok met een pinguïn toen ze een close-up wilde fotograferen. Later bleek dit te zijn omdat deze pinguïn een ei zat uit te broeden.

We reden verder naar Kaap de Goede Hoop. Onderweg kwamen we nog vast te zitten, samen met 4 andere auto’s, achter een busje Italianen die niet echt typisch Italiaans reden, maar echt heel erg langzaam. Inhalen was op deze weg niet mogelijk, en we zagen dus de secondes en minuten van ons leven wegtikken. Zelf Cynthia had er op een gegeven moment genoeg van.

Later dan gepland kwamen we bij Cape Point aan, dit is een klimmetje naar een vuurtoren, net naast Kaap de Goede Hoop. Er is ook een liftje, maar die gingen we natuurlijk niet gebruiken. De bovenbeentjes moesten nog even aan de slag.

Bovenop kon je ook nog een kuitenbijterpaadje volgen naar een verder uitstekend stuk rots met nog een kleiner vuurtorentje.

We gingen naar beneden met het liftje. Dit voelde toch wel een zwaktebod, maar goed, we hadden de kaartjes al online gekocht, en we blijven toch Nederlanders.

We reden een klein stukje om bij Kaap de Goede Hoop te komen.

Hierna was het tijd om terug te rijden. Terug reden we via een andere weg, langs de kust, via Chapmans Peak. Dit was echt een mooie slingerweg, met aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant de klifwanden. We zaten nog wel een tijdje achter een leswagen. Dat moeten toch interessante lessen zijn! Als je hier niet helemaal goed je bocht pakt, lig je of beneden, of je zit tegen de bergwand geplakt als een vliegje op je voorruit.

‘S avonds gingen we bij een grill restaurant eten waar we krokodil en zebra aan ons lijstje van dieren die we gegeten hadden, konden toevoegen.

1 gedachte over “Dag 20 – Kaap de Goede Hoop”