Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 1 – Nova Skyland

Richard en Cynthia gingen deze vakantie alleen op pad, zonder Colin en Damian helaas. Maar goed, je hebt werkpaarden en sierpaarden. Zoals gewoonlijk begon de dag al vroeg om de laatste dingetjes nog te kunnen inpakken en om op tijd op Schiphol te zijn.

De verwachting was dat het weleens druk op Schiphol kon zijn in verband met de start van de vakantie maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Binnen no-time zaten we dus in de lounge en beetje mensen te kijken en af te kraken.

Na krap 2 uur wachten konden we naar de gate om te gaan boarden. We zorgden dat we snel binnen waren om de handbagage kwijt te kunnen. Gelukkig hadden we met onze lange benen de extra beenruimte van de exit row seats.

Terwijl we zaten kwam er een gezin het vliegtuig in met een hoeveelheid handbagage waar zelfs de Kardashians jaloers op zouden zijn. Hoe je met 2 volwassen en 2 kinderen 6 rolkoffers, 4 rugzakken, 3 kleine tasjes en een blauwe Ikea tas vol met warme kleding mee mag nemen blijft een raadsel.

De vlucht zelf was weinig boeiend, Richard sliep, Cynthia niet.

Eenmaal aangekomen in Rovaniemi zagen we door het vliegtuigraampje al de eerste besneeuwde bomen.

De bagagehal was nog prima verwarmd, en de eerste koffer was er al direct. Daarna moesten we nog een tijdje wachten, en hadden we wat Zuid Afrika flashbacks. Gelukkig kwam toch ook de tweede koffer en konden we vertrekken.

We werden opgehaald door iemand van het hotel en we liepen naar het busje. Toen begonnen we de kou toch wel te voelen. Het was zo’n -6 en zonder handschoenen, muts en met gewone spijkerbroek was dat goed te voelen.

De rit duurde maximaal 10 minuten en toen waren we al bij het hotel.

De eerste kamer van deze reis, is echt superleuk. Twee verdiepingen, met aan beide kanten een groot raam om eventueel het noorderlicht te zien. Boven is het bed onder een megaraam, beneden een soort bed/bank en een iets kleiner raam. Verder een sauna en twee badkamers. Net genoeg voor met z’n tweetjes dus

We gingen in het restaurant van het hotel eten. Helaas was het rendier vlees uitverkocht en moest Richard genoegen nemen met een steak. Het eten was in ieder geval wel erg lekker.

Hierna liepen we nog even kort rond in de buurt van het hotel.

Uiteindelijk ploften we op het bed voor de tv, in de hoop dat het zou lukken om Wie is de Mol te kijken. Helaas zaten wij niet als enige op de wifi en dus na 10 minuten hadden we 2 minuten gezien en voor de rest heel veel stilstaand beeld. Dat hebben we dus maar opgegeven.

4 gedachten over “Dag 1 – Nova Skyland”

1. Colin en Damian

Het ziet eruit als dat dit een mooi avontuur zal gaan worden!
    En ohja, vergeet de de houten lepel niet van de kolen af te halen😉