Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 6 – Grutas de Mira de Aire en Peniche

Na het voorproefje van het strand gisteren, gingen we vandaag nog eerst even een ochtendje strand meepakken.

Na een soort van verplicht uitslapen tot 8 uur zaten we om 9 uur op het strand.  We waren bijna de eersten dus we zaten helemaal bij het water. In het zonnetje was het al best snel warm.

We gingen op tijd terug naar het hotel om uit te checken en om 12 uur zaten we in de auto, op weg naar de Grutas de Mira de Aire. Dit is een mooi grottenstelsel.

We betaalden de toegang en we dachten dat we er zo in mochten. Helaas mocht het alleen met een groep, dus we moesten even wachten. We gingen naar binnen en kwamen eerst in een soort klaslokaal waar we verplicht een film moesten kijken over het ontstaan en de geschiedenis van het stelsel, in het Portugees. Gelukkig was er wel Engelse ondertiteling, al stond daar de eerste paar minuten de Windows Media Player balk overheen. Na dit verplichte stukje voorlichting, gingen we de grot in. De gids vertelde van alles, al was ook dit in het Portugees dus niet echt te volgen. Gelukkig hadden we een blaadje mee gekregen met de informatie in het Engels.

We liepen door allerlei grote en kleine hallen, met stroompjes en watervallen., langs gekke stalagmieten en stalagtieten, met namen als de spaghetti, de kwallen, de oude dame, de spons het orgel, misschien vind je ze op de foto’s hieronder terug. Sommige stalagmieten/stalagtieten leken echter zo uit de collectie van de hoofdsponsor van Emmen te komen.

Aan het eind van de tour, stonden nog wat grote kristallen uitgestald die ze hier gevonden hadden.

Hierna gingen we richting Peniche, onze plek voor de komende twee nachten. Hier zaten we in een groot hotel, met zwembad, en vlak bij het strand. Toen we aankwamen hebben we nog even lekker in de zon bij het zwembad gelegen omdat even niets doen ook wel lekker is.

Aantal stappen gelopen vandaag: 7608

Aantal kilometer gelopen vandaag: 5.46

1 gedachte over “Dag 6 – Grutas de Mira de Aire en Peniche”

1. Weinig stappen . De oude dame en de spaghetti hebben we gezien .
    Een dagje rust is ook wel lekker en nodig .