Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 8 – Medan – Yogjakarta

Vandaag lieten we Sumatra voor wat het is en vertrokken we naar Java.

Omdat de vlucht al om 8:45 ging, ging de wekker al om 5:45. Om 6:00 zaten we dus al aan het ontbijt, samen met een hoop andere mensen die ook een vroege vlucht hadden. Colin dacht een lekker bordje nasi te nemen, maar deze nasi was gericht op de vele Indonesische zakenlui die ook in het hotel zaten, waardoor de gekruidheid een iet wat ander niveau had. Colin wilde zich niet laten kennen maar daar had hij, en dan met name zijn achterste, later op de dag flink spijt van.

De shuttle naar het vliegveld ging lekker snel, net als het hele vliegveld proces, dus binnen no time zaten we in het vliegveld richting Jakarta om daar over te stappen.

De overstap ging prima, we hadden alleen niet al te veel tijd en moesten weer flink doorlopen. Achteraf bleek dat we eerst onderlangs de terminal waren uitgelopen om vervolgens bovenlangs bij dezelfde gate en hetzelfde vliegtuig uit te komen, en zelfs op dezelfde stoelen te zitten. De stewardess vond het in ieder geval erg grappig.

Vanuit vliegtuig konden we al een vulkaan boven de wolken zien steken.

In Yogjakarta aangekomen, hoefden we gelukkig niet lang op de koffers te wachten. We werden vriendelijk ontvangen door Arti, onze chauffeur voor de komende paar dagen. Hij bracht ons naar ons verblijf tussen de rijstvelden, de Rossena villa. Dit was echt een super keuze. Bij de villa werden we hartelijk ontvangen door de eigenares Meggie, een Nederlandse die met een Indonesische man is getrouwd.

Ze toonde ons de villa met privé zwembad en nodigde ons daarna uit voor de lunch. Na wat gezellig gegeten en gebabbeld te hebben, gingen we lekker bij het zwembad liggen.

Na een heerlijk diner gemaakt door de privé kok gingen we vroeg slapen, omdat we de volgende dag naar Borobodur zouden gaan, wat je met zonsopkomst moet doen, en waarvoor je dus om 3:30 moet vertrekken.

Er ontstond nog enige consternatie toen onderstaande jongen werd aangetroffen op het toilet.

Vooral het doden bleek nogal lastig, met name omdat de stukjes papier vrij klein waren ten opzichte van de spin. Uiteindelijk werd de combinatie gifspuitbus en maat 42 slipper de spin fataal. Het toiletbezoek ging daarna wel gepaard met een snelle controle op familie van het slachtoffer.

1 gedachte over “Dag 8 – Medan – Yogjakarta”