Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 7 – Bukit Lawang – Medan

Na de jungle pret, was het weer tijd om weer naar wat hier door gaat voor de beschaving terug te keren.

Op zich was vandaag geen dag met echte bijzonderheden, als je niet meetelt dat de chauffeur die ons van Bukit Lawang terugbracht naar ons hotel in Medan, bijna in slaap viel voor het stoplicht. Slaap en verkeer is nooit een goede combinatie maar in de chaos hier is het helemaal geen goed idee. Gelukkig vond hij dat zelf ook en laste hij even een pauze in bij een supermarkt. We kochten voor ons zelf ook maar wat te eten en drinken, en genoten even van het uitzicht van de parkeerplaats met het voorbijrazende en toeterende verkeer.

Onderweg zagen we nog steeds bizarre dingen voorbij komen, je blijft je iedere keer verbazen.

Omdat de auto wat problemen leek te hebben, reden we nog even naar een ‘doorsmeer’, het indonesische woord voor garage. Terwijl we hier even zaten te wachten, zagen we nog een achtpotige vriend van het formaat tennisbal.

Eenmaal veilig bij het hotel aangekomen, besloten we eerst even lekker van het zwembad te genieten, terwijl een begin gemaakt werd aan het uploaden van de eerste foto’s voor het blog.

Hierna kozen we ervoor om allemaal eindelijk lang en uitgebreid te gaan douchen omdat de hygiëne de laatste dagen toch wat te wensen had overgelaten.

Na een wat verwarrende maaltijd in het restaurant van het hotel, met een superaardige ober, die helaas iedere keer moest komen melden dat dingen die we besteld hadden er toch niet waren, en Damian die verrast werd door saus die er uit zag als ketchup maar smaakte als hete chilisaus, gingen we op de kamer nog even relaxen en het blog verder schrijven.

1 gedachte over “Dag 7 – Bukit Lawang – Medan”

1. Wel een klein tennisballetje !!!
    En jullie boodschappen passen niet op een fiets.