Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 5 – Leuser National Park – Bukit Lawang

Sommigen hadden de nacht in de jungle beter doorstaan dan anderen.

Het duurde dus ook even voordat iedereen weer uit de tent was gekropen.

We begonnen de ochtend met een kopje thee langs de waterkant met aan de overkant de jungle, terwijl het ontbijt werd voorbereid. Dit bleek een driedubbele sandwich met ei, kaas, komkommer en tomaat, wat echt weer prima smaakte.

Daarna moesten we ons gaan voorbereiden voor de trip naar de waterval. Dit was een klein stukje lopen waarbij we wel de rivier even moesten oversteken.

Vlak bij de waterval echter gleed Colin uit en klapte hij met zijn dikke teen tegen een rots waardoor zijn nagel omhoog schoot en hij flink veel pijn had. Dit was erg jammer want daardoor kon hij alleen maar aan de kant blijven terwijl de rest onder de waterval ging zitten voor een stevige massage. Hierna gingen we naar een stukje rivier waar je met de stroming kon mee zwemmen en nog even verder kon relaxen.

Uiteindelijk gingen we weer terug naar het kamp om daar nog even te lunchen met een prima noodle soepje. Na de lunch zagen we een grote komodo varaan uit het water de kant op komen.

Hierna was het tijd om alles in te pakken, de bergschoenen hadden hun werk weer gedaan.

De tocht terug naar het dorp was ook een belevenis. Alles werd driedubbel ingepakt in grote plastic zakken en op een aantal aan elkaar gebonden tubes vastgebonden. Wij klommen er ook op, samen met de gidsen, en we gingen de rivier op.

De wilde stukken werden afgewisseld met rustige stromende stukken waar we op ons gemak door heen dobberden. De tocht was een stuk eenvoudiger in ieder geval dan de heenreis:

Eenmaal bij het hotel aangemeerd waren we allemaal erg blij dat we het gedaan hadden maar ook blij dat we weer terug waren. Het douchen onder de koude douche was heerlijk en we voelden ons allemaal weer toppie, behalve Colin zijn dikke teen dan.

We moesten weer terug naar het kantoor van de Eco Travel om de volgende dag door te nemen. Omdat Colin nogal langzaam liep, waren Cynthia en Damian alvast vooruit gelopen zodat er in ieder geval iemand op tijd zou zijn. Colin en Richard liepen onderweg weer langs het badminton veld waar dit keer twee indonesische vrouwen aan het badmintonnen waren. Richard maakte hier een foto van en werd direct uitgenodigd om mee te doen. Het niveau van het materiaal was nog slechter dan het badminton niveau van de vrouwen, maar het was toch even leuk.

Onder het genot van wat drankjes en popcorn kregen we de uitleg voor de volgende dag.

Na het avondeten gingen we alvast even de 775 foto’s van de jungle tocht uitzoeken.

1 gedachte over “Dag 5 – Leuser National Park – Bukit Lawang”