Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 3 – Medan – Bukit Lawang

Na een koele nacht in kamers met airco, gingen we aan het ontbijt. De keus was op zich redelijk, vooral omdat ook het Indonesische buffet geopend was. Een bordje nasi goreng als ontbijt is een goede bodem.

We pakten nog even snel de laatste spullen weer in en gingen naar de lobby waar we werden opgehaald om de trip naar Bukit Lawang te maken. De autorit was ook weer een hele belevenis. Het eerste stuk Medan uit was net als gisteren maar eenmaal op het platteland veranderde de weg helemaal in een groot tweebaans puttenfestijn waarbij er toch drie breed werd gereden, de middelste baan als wisselstrook. Met alle brommers, motors en scooters er bij was het helemaal chaotisch. Net als gisteren zagen we weer diverse keren dat het mogelijk is om met 4 mensen op 1 scooter te rijden. Kinderen hoeven hier niet in een autostoeltje, die staan gewoon op de scooter voorop bij het stuur, of worden op schoot met 1 hand vast gehouden. Nu zagen we ook dat je best met meer dan 10 in 1 tuk tuk kan. Ook hebben we geleerd dat ze met toeteren heel veel verschillende signalen kunnen doorgeven: ze toeteren pas op aan de kant, ze toeteren pas op ik kom er aan, ze toeteren hun middelvinger, ze toeteren hun duim, ze toeteren hallo, ze toeteren gedag, enzovoort. Allemaal met dezelfde toonhoogte en toch weten ze het verschil blijkbaar. Onderweg was er naast afgeladen auto’s, busjes, vrachtwagens en scooters verder nog meer dan genoeg te zien. De natuur was prachtig, de dorpjes waren leuk, de schoolkinderen schattig. Er staken koeien over, er liepen geiten langs de weg, er lagen koeien op de weg, allemaal geen probleem.

Na 3 uur ongeveer kwamen we aan in Bukit Lawang. We werden hartelijk ontvangen door een gids van Ecotravel. Om bij het hotel, de Eco Lodge, te komen moesten we over een loopbrug, met de koffers. Gelukkig werden die door professionals gedragen anders hadden we waarschijnlijk kleding bij moeten kopen. Op zich leuk, maar we hadden in de mall al gezien dat maat L hier bij ons op de kinderafdeling zou hangen.

We gingen snel even onze kamers ontdekken, die waren erg leuk, met een soort van buiten toilet en douche. Er zat wel een soort dak boven maar wel met een enorm gat er in waardoor de regen gewoon bij de planten kon komen, maar waardoor de apen ook gewoon naar binnen konden komen.

We gingen daarna lopend door het dorp met onze gids mee naar Ecotravel om de uitleg over onze jungle tocht te krijgen. Er was natuurlijk weer van alles te zien. We vonden natuurlijk vooral het badminton veld in de buitenlucht erg leuk.

Bij Eco Travel kregen we onder het genot van een welkomstdrankje (wat niet bij iedereen in de smaak viel) de uitleg van de jungletrek, wat we mee moesten nemen, wat we wel en niet moesten doen etcetera. Langs de rivierbedding zagen we de eerste wilde aapjes lopen, langstaart makis.

We liepen daarna snel terug naar het hotel. We misten alleen wel de afslag naar de loopbrug maar dat mocht de pret niet drukken.

Om 3 uur kwamen er eindelijk aan toe om te lunchen bij het restaurant van het hotel, waarna we nog een klein tochtje rond het hotel gingen lopen. We kwamen nog diverse apen en een grote leguaan tegen.

Na nog even gerust te hebben gingen we toch ook nog even naar het restaurant om wat te eten, wat wederom erg lekker was. We zaten nog even buiten voor onze kamers naar de aapjes te kijken. Dit was een heel schouwspel omdat er echt meer dan tien langstaart makis in de bomen en op de loopbrug een circusact aan het oefenen waren. Daarna besloten we vroeg te gaan slapen om klaar te zijn voor de twee dagen in de jungle.

1 gedachte over “Dag 3 – Medan – Bukit Lawang”