Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 19 – Agung River

Genoeg tempels, vandaag gaan we raften!

Het bedrijf waar we het raften hadden gereserveerd zat aan dezelfde weg als de villa, een minuut of 10 de berg weer af. Toen we daar aankwamen was het nog niet zo druk, we waren de derde auto op de parkeerplaats. We gingen snel naar binnen en moesten nog even wachten onder het ‘genot’ van het zoveelste welkomstdrankje.

Uiteindelijk kwam onze kapitein en kregen we de eerste korte uitleg, samen met twee andere mensen die ook bij ons in de boot zaten. We werden met een busje gebracht naar het punt waar we de rivier in zouden gaan. We reden eigenlijk weer terug, langs onze villa, en nog een stukje verder omhoog. Aangekomen bij het dropoff punt, kregen we onze reddingsvesten, helmen en natuurlijk peddels. Het bleek dat we ook nu toch nog wel een stuk moesten lopen, en uiteindelijk weer zo’n vreselijke trap naar beneden. Gelukkig hoefden we deze niet weer omhoog te doen.

Eindelijk beneden aangekomen bij de rivier moesten we even wachten totdat we weg konden. De boten werden hier als pakketjes via een kabelbaan naar beneden gebracht om vervolgens opgeblazen te worden. Een prima plan, want je moet er niet aan denken met die boot naar beneden te moeten lopen die trap af.

We konden de boot in, kregen nog een korte uitleg over de diverse commando’s en gingen los. Zoals het de familie Schouten betaamt, gingen we als een jekko, alsof we korting kregen als we het parcours binnen de tijd zouden afleggen.

Na 6 km was er een korte pauze op een strandje.

Onderweg werden we door onze kapitein moeiteloos nog even onder een waterval gestuurd.

De omgeving van de rivier was mooi om te zien, we kwamen nog een vreselijke hangbrug tegen.

De hele tocht duurde bij elkaar een uur of twee en was 14 km lang. Toen we eindigden bleek dat we toch hier nog wel een vergelijkbare trap op moesten lopen. Nadat we een vrouwtje met een boot op haar hoofd zagen lopen, durfden we niet meer te klagen.

Na dit wildwaterbonanza haalden we boodschappen en gingen terug naar de villa om even te lunchen. De planning was eigenlijk om nog even naar de jatiluwih rijstvelden te gaan, maar om onze villa lagen ook mooie rijstvelden.

Daarom besloten we om de rest van de dag te zonnen en te chillen in het zwembad. Dat zonnen was best belangrijk omdat we eindelijk allemaal nog helemaal geen kleur hebben. Het is hier erg warm, vaak ook erg zonnig, maar we lopen eigenlijk constant beschut.

2 gedachten over “Dag 19 – Agung River”

1. Net de video gezien . Fantastisch, maar jullie zullen wel moe in je armen zijn . Wat een haast hadden jullie vergeleken bij de dobberende andere boten . Kraak heldere video film .