Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 18 – Honolulu – Lanikai – Pill Box

Nou beste lezers, het was vandaag weer tijd voor een Island Hop, terug naar Ohau, het eiland van Honolulu, voor de laatste paar dagen van de vakantie.

De vlucht ging allemaal soepel dus daar is weinig over te schrijven. Nadat we de auto hadden opgehaald en wat boodschappen hadden gehaald, gingen we richting Lanikai.

Dit is een zeer gewild stuk Hawaii blijkt, het strand was prachtig en het schijnt dat iedereen er wilt wonen, en dat onder andere Barack Obama er woont. We googleden het even zodat we even konden kijken, maar hij was blijkbaar net verhuisd naar een nieuw estate een baai verderop. Voor de iets oudere lezers, schijnbaar op het estate waar vroeger Magnum PI werd opgenomen. Toch dachten we hem wel te spotten in een auto.

Het universum was ons weer iets gunstiger gezind, want het was stervensdruk om te parkeren en er ging precies voor onze neus iemand weg. Het maakt de gemiste helicoptervlucht niet goed, maar alle kleine beetjes helpen.

Nadat we aan een picnic tafel aan het strand even lekker hadden zitten lunchen, konden we echt beginnen. Jullie lezers denken natuurlijk dat het allemaal vakantie is hier, maar niets is minder waar. Iedere keer is het bikkelen geblazen om het blog te vullen. Zo ook nu.

We gingen de pill box trail doen. We moesten wel al 1.35km lopen om bij het begin te komen. Nou was dit niet een trail zoals de andere trails, die toch altijd wel enigszins aangelegd waren, hier en daar wat oneffenheden weggehaald, wat balken als een soort trap op de grond en zo voort.

Dit was echt op stukken klimmen en klauteren over rotsen. Je had tussendoor een mooi uitzicht op de huizen rondom, en de stranden en eilanden in de verte.

Deze hike heet de pill box hike omdat je uitkomt bij twee betonnen huisjes, de pill boxes.

Nou kon je na het bereiken van de pill boxen ervoor kiezen om terug te gaan, zoals eigenlijk iedereen deed. Maar het pad liep door.. dus nieuwsgierig als we waren liepen we verder. We hadden wel even google maps geraadpleegd en het trail zou uiteindelijk aan de andere kant van de golfbaan en resort uitkomen van waar we begonnen waren.

Omdat dit deel veel minder gelopen werd, was het niveau nog een tandje ruiger. Met de brandende zon op je hoofd kwam het zweet uit poriën waar je niet wist dat ze zaten.

Uiteindelijk kwamen we weer op de weg uit, precies waar google maps had gezegd. Het bleek echter dat je daar de golfbaan niet op kon, en we dus een flink stuk om moesten lopen door een woonwijk om weer bij het strand uit te komen. Het gaf wel de mogelijkheid om eens wat andere foto’s te maken.

Iedereen was blij toen de schoenen verruild konden worden voor slippers. We namen nog wat te eten en drinken aan de picnic tafel en besloten naar het hotel te gaan, genoeg activiteit voor vandaag.

Het hotel zit aan Waikiki Beach, in echt een superdruk stuk van Honolulu, in de hawaiiaanse versie van de PC Hooftstraat. ’s Avonds was het een gezellig drukke boel en we gingen even lekker eten bij het Hard Rock Cafe.

1 gedachte over “Dag 18 – Honolulu – Lanikai – Pill Box”

1. De bergschoenen komen wel van pas , jullie hebben ze niet voor niks meegenomen .
    Wederom een flinke inspanning.
    Het eten ziet er niet verkeerd uit .