Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 6 – Bioparc en Ciutat Vella

Een vakantie van de familie Schouten is niet compleet zonder een bezoek aan de lokale dierentuin en heel veel foto’s van dieren. Ook de Zoo van Valencia werd aan dit lijstje toegevoegd.

Ook nu gingen we weer vroeg op pad met het OV. We moesten eerst een trammetje nemen en dan over stappen op de bus. Natuurlijk wist iemand het voor elkaar te krijgen zijn Valencia Card te laten liggen in de tram. We noemen geen namen, maar het was degene die zeker zo’n 10 keer tegen Colin had gezegd dat hij zijn pas niet moest kwijt raken. Gelukkig hadden we nog wat kleingeld bij ons voor een bus kaartje en konden we toch op pad.

De dierentuin was niet al te groot maar wel erg leuk, de dieren hadden mooie verblijven maar waren toch goed te zien. Ik zal niet ieder dier benoemen, de foto’s spreken natuurlijk voor zich, al is er wel een foto die een nieuw licht schijnt op de bavianen.

Na dit dierenspektakel, gingen we nog even naar het oude deel van Valencia. Omdat Richard natuurlijk nog steeds geen OV kaart had, was het het best om de metro te nemen, omdat we daar nog een strippenkaart van hadden van maandag. We moesten daardoor wel 15 minuten lopen naar de dichtstbijzijndste metro en na twee haltes nog een keer 10 minuten lopen naar de eerste bezienswaardigheid, waardoor je je kon afvragen of het niet sneller was geweest om direct te lopen. Afijn, we kwamen bij de Torres de Quart, een oude poort tot de stad. We gingen de torens natuurlijk op en we hadden een prachtig uitzicht over de stad.

We liepen verder het centrum in om naar de Mercat te gaan, een hele grote, oude markthal. Onderweg kwamen we natuurlijk weer van alles tegen.

Veel meer dan de buitenkant van de Mercat zagen we echter niet, omdat deze om onduidelijke reden niet toegankelijk was.

Op een terrasje dronken we even wat om vervolgens weer verder te lopen. Langs pleinen, kerken en andere oude gebouwen, liepen we naar de Torres de Seranos. We dachten eerst dat we verkeerd gelopen waren want het leek een kopie van de vorige torens, al bleken er kleine verschillen te zijn. We voelden niet de drang om ook deze torens te beklimmen, en eigenlijk gaven bij iedereen de voeten het duidelijke signaal dat het wel mooi was geweest voor vandaag.

We namen nu toch maar gewoon de bus die hier een halte had en die rechtstreeks naar ons hotel ging.

We aten een calorierijke diner bij El Rey de la Hamburguesa en gingen ’s avonds lekker Feyenoord kijken.

1 gedachte over “Dag 6 – Bioparc en Ciutat Vella”

1. Arie en Isca

Mooi beeld van de olifant bij de ingang en de broer van Bokito zagen we ook . Een mooie vermoeiende dag zo te lezen . We dachten dat jullie gisteren naar Feijenoord keken .