Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 3 – Valencia

Vandaag gingen we voor de eerste keer op pad in Valencia voor wat sightseeing. Het weer was er prima voor, een enkel drupje regen, maar verder af en toe een lekker zonnetje.

De eerste stop was vlak bij het hotel, het Veles en Ventes gebouw bij de haven, met een mooi uitzicht op de boten en jachten. Van een afstandje konden we niet zien of er beslag op de boten was gelegd, maar ze hadden zomaar van wat Russische oligarchen kunnen zijn.

We liepen nog wat rond in het havengebied om wat andere gebouwen te bezichtigen.

Hierna gingen we op zoek naar een metro station zodat we niet helemaal naar het centrum hoefden te lopen. We stapten uit bij het Estación del Norte waar naast dit trein station ook nog een stierengevechtarena staat. Niet dat we stierengevechten willen zien, maar zo’n arena dan weer wel.

In het treinstation was ook een tentoonstelling van een soort religieuze praalwagens.

Na de arena en het station, wilden we naar het stierengevechtmuseum maar dat bleek dicht op maandag. We liepen langs een Primark met daar tegenover op de muur wat streetart met een aanklacht tegen kinderarbeid. Leuk voor een selfie met je nieuwe primark outfitje.

We liepen verder richting het Casa Jueva, een gebouw met duidelijk moorse invloeden

Hierna gingen we lopen richting de Mercat de Colon, een soort Markthal. Onderweg liepen we nog langs diverse bezienswaardigheden.

Bij de Mercat de Colon lunchten we even om daarna weer verder te lopen richting de Puente de las Flores en de Pont de la Mar. De bloemen op de Puente de las Flores waren natuurlijk een prima idee voor mensen met hooikoorts.

Na deze bruggen, liepen we naar de Porte de la Mar, een soort Arc de Triomphe maar ook weer niet.

Omdat de stappenteller vond dat het nog niet genoeg was, gingen we weer op pad naar het Plaza de Ayuntamiento. Dat was een flinke tippel, en onderweg liepen we langs de Spaanse Bijenkorf. Colin en Damian wilden nog wel wat shirtjes en dergelijke scoren dus gingen we naar binnen. Met aardig wat tasjes en een oververhitte creditcard stonden we een uur later weer buiten en liepen we verder richting de voornoemde Plaza.

Na deze Plaza hadden we het allemaal wel gezien en namen we de bus terug richting het hotel. Na wat uitgerust te hebben gingen we bij het strand lekker wat eten. We kwamen bij een leuk tentje waar toevallig ook een oud leraar van Colin tegen kwamen. Richard probeerde in z’n beste spaans een tafel te vragen. Dat lukte op zich prima, maar de dame gaf Richard wel een Spaanse menu kaart met de opmerking dat hij dan nog wat kon oefenen. Of dat positief of negatief opgevat moet worden laten we in het midden.. het eten was in ieder geval prima.

1 gedachte over “Dag 3 – Valencia”

1. Arie en Isca

Cultuur gesnoven , kasten kunnen weer gevuld worden met kleding , lekker gegeten .