Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 2 – Las Arenas Playa

Omdat de voorspellingen voor de rest van de week niet geweldig zijn qua weer, moeten we het er van nemen als het kan. We gingen dus eens flink van de zon genieten, al pakte dat niet voor iedereen even goed uit.

Omdat we er gisteren niet aan toe gekomen waren, liepen we na het ontbijt eerst even een rondje over het hotel terrein om dat even te ontdekken. Het was echt een prachtig hotel maar helaas kwamen we er achter dat de padel baan was weggehaald. Nou ja, de muren waren weg, de baan zelf niet, maar die muren zijn toch wel een belangrijk onderdeel van padel.

Na dit rondje, gingen we naar het strand bij het hotel, het Las Arenas. Echt een supermooi en breed strand. We waren er vroeg bij dus er was nog veel plek. Na een uurtje of 3 bakken in de zon gingen we van het strand af om ergens te gaan lunchen.

Bij de restaurants was het erg druk, maar gelukkig konden we een tafeltje vinden bij een restaurant gevestigd in een oude ijsfabriek. Er was live muziek, er waren een soort foodtrucks, en je moest bestellen via je telefoon.

Het bestellen van drinken lukte prima, maar bij het eten, kregen we de melding dat de keuken dicht was. Dit was raar want we zagen dat de keuken open was en er constant burgers en andere lekkere dingen werden uitgeserveerd. We vroegen het even na, en het bleek dat de keuken aan de maximale capaciteit zat en dat we na een half uur weer konden bestellen.

Na iets meer dan een half uur wachten, was er nog steeds geen verandering en gingen we het weer even navragen. Toen bleek dat de keuken helemaal nog lang niet open ging, en dat ze juist aan het afsluiten waren. De kok vond het ook erg vervelend, en toen kregen we 3 burgers die ze net verkeerd gemaakt hadden gratis. Omdat we met zn vieren waren, maakte hij ook nog even een bordje nachos en daarnaast kregen we ook nog 5 kabeljauwkroketjes gratis. Nou je begrijpt, dat was uiteindelijk dus een prima lunch.

Hierna gingen we nog even aan het zwembad liggen. Na een paar uurtjes bakken in het zonnetje, begonnen we de geur van vlees op de bbq te ruiken. Het bleek alleen dat er helemaal geen bbq was, en dat wij zelf aardig doorbakken waren. Als een stel Engelsen dropen wij af naar onze kamer om daar flink wat aftersun te smeren.

We gingen eten in het restaurant van het hotel, waar de special van de dag toch een flink steak van 1.2 kilo van de bbq was, wat je met zijn vieren kon delen. Dat viel prima in de smaak.

Cynthia en Damian hadden hierna zelfs nog de puf om te gaan sporten! Wat een bikkels.

Na nog even Boer Zoekt Vrouw te hebben gekeken (Maud, wie had dat verwacht!) zat de dag er weer op.

2 gedachten over “Dag 2 – Las Arenas Playa”

1. Arie en Isca

Zo te lezen een ontspannen en gezellige vakantie-dag . Nu maar hopen dat de volgende dagen ook goed uitpakken . Goed opgelost van de ober / kelner . Echt aardige mensen die spanjaarden .