Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 7 – La Digue

Tijd voor een verandering van decor, op naar onze volgende bestemming: het derde eiland van de Seychellen, La Digue.

Omdat we gisterenavond eigenlijk bijna alles al hadden ingepakt, konden we vandaag redelijk op ons gemak ontbijten en de laatste dingetjes inpakken voordat de taxi kwam om ons te brengen richting de Jetty, zoals ze hier de jachthaven noemen.

We kwamen ruim op tijd aan en konden gelukkig onder een afdakje staan. Er stond vrij veel wind en de zee zag er niet echt kalm uit.

Na een tijdje kwam de ferry aan, uit de richting van Mahé, wat een flinke overtocht is, zeker met deze wilde zee. Dat werd erg snel duidelijk toen de passagiers voor Praslin uitstapte. We hebben nog nooit zoveel mensen lijkbleek, zwetend en kokkend zo snel een boot uit zien komen. Sommigen gingen op de kade nog even verder met het omkeren van de spijsvertering.

We gingen dus vol goede moed de boot op! Nou hadden we wel business class kaartjes en zaten we in ieder geval niet als sardientjes in een blik, maar prinsheerlijk op lekkere ruime stoelen. De overtocht van Praslin naar La Digue is een stuk korter en op het eerste stukje na, was het eigenlijk zeer goed te doen.

Op La Digue zijn heel weinig taxi’s, er zijn überhaupt bijna geen auto’s. Het hele eiland komt daardoor eigenlijk een beetje over als een vakantie park. Maar dan in de Tropen. Met minder mensen.

We hadden dus van te voren een taxi geregeld. Die kreeg alleen even een spoedklusje tussendoor om iemand even naar het ziekenhuis te brengen. Na een paar minuten was hij weer terug en bracht hij ons naar het hotel.

We werden ook nu weer hartelijk ontvangen en na wat uitleg, werden we naar onze kamers gebracht. Colin en Damian waren een beetje jaloers op de kamer van Richard en Cynthia want alhoewel ze zelf een prima kamer hadden, was deze kamer toch wel next level. Op zich hadden we twee standaard kamers geboekt, maar een kamer was geüpgrade en die kregen Cynthia en Richard: “a bit more romantic” zei de dame van het hotel. Colin en Damian dachten nog dat er een fout was gemaakt en dat zij recht op de kamer hadden, maar toen er gewezen werd op wie de vakantie betaalde was het verzet snel gebroken.

Vanuit de beide kamers was er in ieder geval een prachtig uitzicht op de oceaan en het strandje bij het hotel.

Nadat we even geluncht hadden gingen we snel naar het strand. Ook dit strand was weer super mooi om te zien, met de karakteristieke rotsblokken aan de randen, het spierwitte zand, en natuurlijk de blauwe zee. Omdat het vloed aan het worden was, was er flink wat golfslag, al was het niet zo extreem als eergisteren.

Nadat er een kokosnoot uit de boom viel, vlak bij waar we zaten, gingen we proberen deze en nog een andere te openen. Dat was natuurlijk nog een lastige noot om te kraken, maar het ook lukte uiteindelijk wel.

Door het hoge water was het strand op een gegeven moment wel bijna helemaal verdwenen, dus besloten we om nog even bij het zwembad te gaan liggen. Vanaf het zwembaddek hadden we ook nog een prachtig uitzicht op de golven die op de rotsen stuk sloegen.

2 gedachten over “Dag 7 – La Digue”

1. Toch nog iets opgestoken van Expeditie Robinson . Jullie zijn al gewend aan het varen op een boot , dus geen probleem .