Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 2 – Doha – Mahé – Praslin

Eenmaal in Mahé geland, moesten we alleen nog een lokale vlucht nemen naar Praslin. We moesten hiervoor een klein stukje lopen met de koffers naar de domestic terminal. Hier kwamen we, zoals eigenlijk altijd, in de rij achter twee families van Pakistani met 86.000 koffers… Gelukkig hadden we ruim de tijd zullen we maar zeggen..

Nadat we de koffers weer ingeleverd hadden, namen we even een goed ontbijtje met cappuccino, thee en warme chocomel.

Iedereen ging nog even een keer voor een sanitaire stop waarna we weer door de security check gingen. We kwamen in een wachtruimte die niet veel groter was dan die van de tandarts… er was dan weer wel een duty free shopje, wat ze dan weer niet bij de tandarts hebben (geen gek idee natuurlijk).

Het vliegtuigje had wat donkere roet plekken bij de motoren, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was toch maar 20 minuten vliegen, dus zo hoog komen we niet, dus val je ook niet zo ver naar beneden… We vertrokken 15 minuten te vroeg en vanuit de lucht konden we al mooi naar de vele stranden kijken die de eilanden van de Seychellen rijk zijn.

Op de geplande vertrektijd kwamen we al aan op Praslin en onze koffers lagen al op de bagage band toen we van de trap van het vliegtuigje liepen, dus in een record tempo stonden we buiten. Het geregelde vervoer had daar ook geen rekening mee gehouden dus uiteindelijk moesten we hier op wachten.

We waren snel in ons hotel en waar we een mooie kamer kregen. Nadat we de spullen even hadden uitgepakt, wilden we natuurlijk direct naar het dichtstbijzijnde strand. Toen gebeurde iets bijzonders: Colin en Damian hadden een keer gelijk over of we naar links of naar rechts moesten. Nou, dat krijgen Richard en Cynthia nog lang te horen… net als die ene keer dat Damian uit zichzelf de vaatwasser had uitgeruimd 3 jaar geleden.

Het strand zag er prachtig uit. Het zand was echt zeer fijn. De foto’s doen eigenlijk geen recht aan hoe mooi het was.

’s Avonds gingen we eten bij Café des Arts, vlak bij het hotel, aan het strand. Het eten was echt erg goed. Richard besloot dit keer geen steak te nemen en hij keek toch wel beteuterd toen Colin zijn steak gebracht werd.. dat was echt een heerlijke steak! Maar alle andere gerechten waren ook erg lekker.

3 gedachten over “Dag 2 – Doha – Mahé – Praslin”

1. Arie en Isca

Vanuit de lucht ziet het eiland er klein uit . 20 minuten vlucht is alleen opstijgen en landen , ook wel eens lekker . Het ziet er fantastisch uit , dus genieten maar .
    Groetjes van Loki , zij doet het prima .

2. Paul Schouten

Ziet er allemaal weer prachtig uit. Alleen dat lokale vliegtuig,mmmmmm.
    Lekker snorkelen en zonnen maar.