Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 14 – Benagil Cave & Carvalho Beach

We moesten vandaag vroeg het hotel uit, om op tijd in de haven van Portimão te zijn. Helaas was de receptioniste te laat en duurde het uitchecken daardoor wat langer. Gelukkig waren we toch op tijd.

In de haven was het nog lekker rustig dus we hadden de auto snel geparkeerd. Wat even jammer was, was dat er drie zwervers rondliepen rond de auto’s, wat nou niet echt een veilig gevoel gaf.

De boot was dit keer wat kleiner, maar wel een grote ribboot. Na het informatie praatje namen we plaats en vertrok de boot. De boot voer langs de kust van de Algarve richting Benagil Cave, de bekendste grot hier in het gebied waar je met een boot in kan varen en waar een strandje is. Maar onderweg waren er veel meer mooie stukken.

Hier en daar was het ook leuk om in te vormen wat te herkennen.

De hondekop:

Het doodshoofd:

Het gezicht:

De muizekop:

en de drinkende olifant:

Uiteindelijk kwamen we bij Benagil Cave, waar we zeker niet de enigen waren.

Op de terugweg gingen we nog naar één andere grot, die we op de heenweg hadden overgeslagen, de Paradise Cave.

In de haven aangekomen, zetten we weer voet aan vaste wal, namen nog even een foto van de boot.

We gingen kijken of er niet in de auto was ingebroken. Dat was gelukkig niet zo en we gingen op pad. We reden richting Benagil Cave, maar nu naar een voetpad om de grot van boven te bekijken en ook het gebied verder te verkennen. We kwamen in een totale parkeerchaos terecht. Het was een vrij kleine, gratis, parkeerplaats en er waren waarschijnlijk genoeg auto’s om de parkeerplaats 3x te vullen. We zagen één auto die volledig ingeparkeerd was door andere auto’s, en die weg wilde en die na 100x steken nog geen stap verder was.

We besloten dit over te slaan en richting Carvalho Beach te rijden, een mooi strand in een baai tussen de rotsen. We gingen natuurlijk weer een trap af om er te komen en vervolgens door een tunnel.

Het was wel druk, maar niet te gek dus we lagen er prima. Het was er alleen echt bloedheet. Het was gewoon fijn als er een wolk voor de zon kwam. We hielden het in totaal zo’n anderhalf uur vol, en toen bereikten we toch ons kookpunt. We gingen er vandoor om nog even bij het hotel bij het zwembad te liggen, onder een parasolletje.

Aantal stappen vandaag: 9038

Aantal kilometer vandaag: 6.49

1 gedachte over “Dag 14 – Benagil Cave & Carvalho Beach”

1. Leuk die beestenboel . De hondenkop vinden wij meer een varken of neushoorn kop . Heerlijk op zo’n boot . Weer een hoop grotten en trappen gezien . Ook wel leuk die strandjes om lekker te ontspannen .