Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 13 – Ponte da Piedade & Lagos

Het is duidelijk dat we in het rustigere deel van de vakantie beland zijn. Voor vandaag stond er eigenlijk maar één stop op het programma, Ponte da Piedade, een rotsachtig stuk langs de zuidelijke kust van Portugal.

Het was wel een flink stuk rijden van Beja naar Ponte da Piedade, door het steeds droger wordende landschap van Portugal naar mate we naar het zuiden trekken. Het begon bewolkt maar gaande weg trok de lucht open en zagen we meer en meer blauwe plekken.

Toen we echter bijna bij onze bestemming waren, reden we ineens de mist in. Eerst dachten we nog dat het een grote stofwolk was maar het bleek echt gewoon mist. We parkeerden de auto en gingen toch maar op pad langs de kustlijn. Helaas, door de mist zag het er wel spooky uit, maar we hadden toch iets anders verwacht.

We liepen tot het eind van het pad, en de zon leek iets van de mist op te lossen.

Terwijl we terug liepen ging het toch ineens snel, en ineens liepen we toch in de brandende zon en konden we alles goed zien.

We kwamen terug bij het beginpunt en zagen de trap naar het strand dachten we.

We gingen dus naar beneden, ergens kon je van het pad af naar een hogere rots punt. Richard ging die punt op zodat Cynthia een foto er van kon maken van beneden, al is de foto meer een ‘Waar is Waldo’-zoekplaatje.

Uiteindelijk bleek de trap alleen maar naar een opstappunt van een rondvaartboot, dus gingen we de trap weer op.

Het bleek dat het strand een stuk verderop lag, dus pakten we de auto en reden ernaartoe. We hadden geluk met parkeren maar we moesten wel weer zo’n klote trap af.

Op het strand was het bepaald niet rustig maar door een doorgang in de rotsen kwamen we op een iets stiller deel. Hier hebben we lekker gelegen totdat het vloed begon te worden en één voor één de mensen die voor ons lagen, dichter bij het water, snel vertrokken voordat ze met de handdoek in de zee lagen. Wij vertrokken ook maar, richting het hotel, waar we de rest van de dag aan het zwembad gingen liggen.

Aantal stappen vandaag: 12053

Aantal kilometer vandaag: 8.55

3 gedachten over “Dag 13 – Ponte da Piedade & Lagos”

1. Jammer van de mist in het begin . Gelukkig trok deze op . Rotsen , trappen en looppaden in overvloed . Kon je de rondvaartboot niet nemen ?.