Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 10 – Lissabon

Doordat we alle kastelen en paleizen gisteren al gezien hadden, konden we vandaag wat rustiger aan doen en toch lekker vroeg in Lissabon zijn.

Sintra ligt vlak bij Lissabon dus na 30 minuten reden we de buitenwijken al in.

We hadden van te voren de Visit Lisboa kaart gekocht, waarmee je gratis met het OV en in diverse attracties mag, en die hoefden we alleen maar even op te halen. Om één of andere reden waren er allerlei weg afsluitingen en konden we niet echt bij de het afhaalpunt komen. We besloten om eerst maar gewoon over de Ponte 25 april te rijden, een brug gemaakt door dezelfde makers als de Golden Gate Bridge in San Francisco.

Via de brug reden we naar het Monumento Cristo Rei. Dit is een groot beeld van Jezus, vergelijkbaar met het beeld dat in Rio de Janeiro staat. Naast het beeld, heb je hier dan ook weer een mooi uitzicht over de brug. Gelukkig was er wel een lift want anders was het wel een flinke klim.

We besloten eerst bij het hotel in te checken, de auto daar verder te laten en dan te kijken of we de Lisboa kaart konden ophalen. Zo gezegd zo gedaan. Het bleek dat ons hotel echt aan de PC Hooft straat van Lissabon zat, en dat die precies vandaag was afgesloten in verband met een groot fiets evenement, Gelukkig hadden we van het hotel een mail gekregen met het adres van de parkeergarage aan de achterkant van het gebouw en konden we daar wel komen. Op de weg stonden allerlei fietsen (honderden) al klaar voor de deelnemers, maar het was niet helemaal duidelijk hoe laat het zou beginnen, Het zag er in ieder geval wel grappig uit.

We liepen richting de oever van de rivier omdat we daar die kaart konden halen en liepen al langs wat bezienswaardigheden.

Met de kaart gingen we met de metro en de bus richting het tegeltjes museum. De afgelopen week hadden we nog niet genoeg tegeltjes gezien, dus gingen we er nog een paar meer bekijken in het tegeltjes museum.

DIt museum zit in een voormalig klooster (natuurlijk), dus er was ook nog een vrij rijkelijk gedecoreerde kapel.

Na het tegelmuseum gingen we met de bus naar het Park de Naçoas, het terrein van de jaartentoonstelling van 1998.  Onderweg liepen we ook weer langs street art.

We zaten er eigenlijk best wel doorheen voor vandaag, dus gingen we terug naar het hotel.

Aantal stappen vandaag: 16507

Aantal kilometer: 11.83

1 gedachte over “Dag 10 – Lissabon”

1. We zien herkenbare dingen . Leuke street-kunst . Fijn zo’n city-pass voor ov en toegang tot musea etc .