Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 1 – Spijkenisse – Amsterdam – Reykjavik – Hellnar

Gewaarschuwd voor de drukte op Schiphol door Noel en Stephan, kwamen we ruim op tijd op het vliegveld aan. Hierdoor waren we prima op tijd bij de gate, een half uur voor dat we zouden gaan boarden. Dat liep echter nog al uit omdat het uitladen van het vliegtuig niet echt snel ging. Honderden witte blokken/dozen moesten er worden uitgeladen. We vroegen ons af wat het was, drugs, suikerklonten, ijsblokken?

Waarschijnlijk waren het piepschuim dozen met vis.. We waren bang dat de vislucht in het vliegtuig zou hangen, of in ieder geval in het bagageruim, maar dat viel gelukkig mee.

Iets te laat vertrokken we richting Reykjavik, de vlucht ging verder super.

We haalden de auto op, een Nissan Qasqai, maar die bleek te klein voor onze bagage. Na een verplichte upgrade, konden de koffers in de auto en wij op weg… Toen bleek echter de navigatie het dorpje (5 huizen) niet herkende en kostte het nog wat extra gedoe voordat we echt konden gaan rijden. Vlak buiten het vliegveld reden we langs de Bonus, een grote supermarkt, en hebben we direct even boodschappen ingeslagen. Hier maakte we kennis met de IJslandse taal, best lastig, en de IJslandse prijzen, best hoog.. Bij de Subway naast de winkel direct even gegeten en toen dus echt op weg… Al met al was het toch nog een uur of drie rijden, wat verder erg soepel ging. Toen we eenmaal Borganes achter ons hadden gelaten, kwamen echt in het donker te rijden met bijna geen verkeer. Buiten konden we wel mooie schimmen van bergen zien.

Eenmaal in Hellnar aangekomen vonden we ons huisje al snel. We reden er recht op af.. en kwamen toen vast in de sneeuw… We hebben toen eerst maar onze spullen uitgeladen en toen ongeveer anderhalf uur in de snijdende koude wind geprobeerd de auto er uit te krijgen, zonder resultaat… Dat was dus een slecht einde van de dag, maar er zat niets anders op om tot morgen te wachten en help van buitenaf in te roepen.. wat een blamage!

Temperatuur: 2 graden

2 gedachten over “Dag 1 – Spijkenisse – Amsterdam – Reykjavik – Hellnar”

1. Avontuurlijk begin maar wel koud natuurlijk. Hopen dat het probleem snel wordt opgelost.