Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 3 – Diamond Head – Honolulu Zoo – Waikiki Beach

Vandaag konden we de bergschoenen weer uit de kast halen, er stond een leuk klimmetje op het programma, de Diamond Head crater trail.

Toen we aankwamen was het er erg druk, hele families gingen de hike doen, opa’s en oma’s met rollators, babies in kinderwagens, en het pad begon geasfalteerd. Dat was natuurlijk niet helemaal waar we op hoopten. Er stond 2 uur voor de hike en we gingen maar gewoon op pad. Uiteindelijk ging het asfalt al snel over in een onverhard pad met rotsen en werd het een stevige klim, zeker in de volle zon. Je zag ook steeds meer mensen aan de kant zitten. Uiteindelijk waren we (Colin en Damian wat eerder) in een half uurtje boven en stonden we met een tekort aan zuurstof van het uitzicht te genieten.

We gingen weer naar beneden en in een uurtje hadden we de hele trip heen en weer gedaan. We liepen de krater uit via de tunnel en gingen op weg naar de Honolulu zoo.

Een vakantie is niet compleet zonder een bezoekje aan de lokale dierentuin. Het viel in eerste instantie wel wat tegen. Heel veel dierenverblijven waren in onderhoud en dus leeg. Na een half uur lege hokken te hebben gezien kwamen we eindelijk dieren tegen.

Ook de slingerapen waren leuk om te zien.

Na dit slingerspektakel gingen we richting de uitgang en naar de surfschool waar Colin en Damian in twee uur de fijne kneepjes van het surfen geleerd zouden krijgen.

Richard en Cynthia gingen dit vanaf het strand bekijken en proberen dit vast te leggen. Richard zat een tijdje in de volle zon te wachten op actie, en ging op aanraden van Cynthia even in de schaduw van een boom staan zodat hij niet zou verbranden. Daar stond hij echter met zijn rechter voet in een nest rode mieren, waar hij na een paar minuten achter kwam door het brandende gevoel aan z’n rechtervoet.. gelukkig konden de mieren niet zwemmen en hielp het om snel de zee in te rennen.

Na het surfen gingen we even lekker eten bij Denny’s, om daarna terug naar het hotel te gaan.

3 gedachten over “Dag 3 – Diamond Head – Honolulu Zoo – Waikiki Beach”

1. Zijn de jongelui nog bij te houden bij de inspannende klim ?.
    Leuk filmpje van de apen zit tenminste beweging in .
    Zo te zien bleven ze wel staan op de surfplank .