Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 6 Monument Valley – Mesa Verde – Cortez

Vandaag werden we rond 5:45 uur wakker, want we wilden graag de zonsopkomst zien. We waren niet de enige, veel van de andere hotelgasten zagen we ook op de balkons verschijnen. Het uitzicht was schitterend maar moeilijk op foto vast te leggen. Natuurlijk hebben we dit wel geprobeerd.. Hierna hebben we op het balkon een ontbijtje gegeten, nog genietend van het uitzicht.

dag6-01

Om kwart voor negen gingen we weer op pad. Bij mile marker 13 zijn we gestopt voor foto’s. Dit is een beroemde plek die veel in films gebruikt wordt. Met de gopro hebben we dit ook nog gefilmd al viel het effect een beetje weg doordat er net een auto voor ons de weg op draaide.

dag6-02
dag6-03
dag6-04

Daarna hebben we onze weg vervolgd naar Mexican Hat. We vonden het eigenlijk maar klein, een Mexicaans hoedje zeg maar.

dag6-05

Hierna gingen we richting Mesa Verde National Park. Onderweg hebben Richard, Colin en Damian bij een tankstation een ijsje gekocht. Deze waren zo groot dat ze bijna geen lunch meer konden eten. Bij een supermarkt toch nog wat bagels gehaald. Bij Mesa Verde zijn we eerst naar het visitors center gegaan. Hier werd verteld dat we met de auto zelf door konden rijden als je geen tour wilde, en aangezien we allemaal al best moe waren, zagen we dat niet zitten. Al snel werd duidelijk dat we heel ver de bergen in moesten rijden. Hierbij hebben we nog een verkeerde afslag genomen waardoor het nog verder was. We hadden de route van het uitzicht genomen van de omgeving. Terug naar de doorgaande weg dus maar. We zagen een afslag Palace Cliff, dus die namen we. Het was heel druk dus we dachten dat we goed zaten. Al snel bleek dat je hier alleen in kon met een gids, dus zaten we verkeerd. Na diverse korte tussenstops kwamen we eindelijk bij Spruce Tree House. Nu zaten we wel goed. We moesten wel een stukje de berg af en op lopen maar daarna konden we kijken naar de huizen die de Anasazi indianen in de bergen hadden gemaakt. Ook dit was weer erg apart om te zien.

dag6-06
dag6-07
dag6-08

Omdat we alle vier erg moe waren gingen we terug naar het hotel. We hebben snel de zwembroeken uit de koffers gehaald en zijn met zijn viertjes gaan zwemmen. Daarna hebben we weer prima gegeten bij de Denny’s.

Temperatuur max vandaag: 85 F
Afstand afgelegd: 210,4 miles
Totaal afstand afgelegd: 1085 miles
Staat: Colorado
Tijdverschil: -8 uur

5 gedachten over “Dag 6 Monument Valley – Mesa Verde – Cortez”

1. Yvon,Men,Sam,Rens

Snap dat jullie moe zijn wat een avonturen weer, en de volgende stop heet dead-horse point !
    kan beter zeggen dead-feet point 😉
    Ik leef helemaal met jullie mee, bakkie koffie iedere ochtend en dan weer een super verslag
    lezen en dat iedere dag weer thanks guys you are awesome

2. Isca en Arie

Net thuis gekomen van de fiets3daagse eerst even kijken naar het verslag. Verkeerd rijden in een land als Amerika is normaal. Jullie zullen niet de enigste zijn. De indianen hebben wel primitief geleefd . Vroeg uit je bed is nu ineens niet meer moeilijk meer !!!!! . Doei we gaan de vissen voeren.

3. Na de skype van vanmiddag ,voor jullie vanochtend, zijn we nog onder de indruk van alles wat jullie meemaken. Groetjes Paul en Gerry