Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 4 Grand Canyon – Horseshoe Bend – Page

Vandaag gingen we om half 9 weer op pad. 1 Mile vanaf het hotel was de ingang al van het Grand Canyon National Park. Eerst gingen we naar het visitor center om daarna naar het eerste uitzicht punt, het Mather point, te gaan. Wauw wat is dat mooi zeg, erg indrukwekkend. Uiteraard hebben we erg veel foto’s genomen, de jongens trouwens ook. Vooral Damian was fan van panorama foto’s. Wat ook erg leuk was om te zien was een eekhoorn die in de verte op een rots druk bezig was. Een stukje verder op het gewone looppad zagen we nog een eekhoorn, die tussen Richard en Damian in ging zitten, heel nieuwsgierig.

dag4-1
dag4-5
dag4-5a
dag4-3
dag4-2
dag4-7
dag4-8
dag4-4
dag4-6

Hierna zijn we terug gegaan naar de auto omdat we graag de Desert view drive wilden doen, een weg langs de Grand Canyon met diverse tussenstops met hele mooie viewpoints zoals Grand point, Moran point, Navajo point en Desert view waar ook een uitkijktoren is. Bij een van de viewpoints hebben we even lekker een broodje gegeten, onder genot van het prachtige uitzicht. Bij de Desert view wilden we op de uitkijktoren gaan, maar dat was zo druk dat we alleen maar foto’s ervan genomen hebben.

dag4-12
dag4-11
dag4-9
dag4-10

Hierna zijn we richting Horseshoe Bend gaan rijden. Onderweg zijn we nog bij diverse scenic points gestopt voor adembenemende uitzichten. Colin heeft vanuit de auto nog diverse foto’s gemaakt. Hij heeft als missie deze vakantie hele mooie auto’s op de foto te zetten, wat best lastig is als je op de achterbank zit. We hebben dus ook een hoop lol om de de foto’s van mooie bumpers… Aangekomen bij Horseshoe Bend moeten we een berg omhoog klimmen en daarna een lang stuk naar beneden, totaal zo’n 1200 meter door mul zand. Het leek wel of we tussen de duinen naar het strand gingen, het was alleen rood zand. Eenmaal aangekomen bij de rand bleek het wel de moeite waard. Het uitzicht was echt heel mooi. Er waren geen hekken langs de rand en Cynthia vond het daardoor wel heel eng, in haar ogen stond iedereen te dicht bij de rand. Richard, Colin en Damian moesten hier maar om lachen maar het viel wel op dat alle andere moeders ook zo reageerden. Na het nemen van alle mogelijke foto’s moesten we helaas de tocht weer terug doen en dat was nog zwaarder.

dag4-13
dag4-14
dag4-16
dag4-15
dag4-17

Iedereen kwam gebroken bij de auto. Het hotel was op 5 minuten afstand wat erg fijn was. Er waren weinig restaurants in de buurt, dus werd het de Burger King. Na het eten zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Colin en Damian zijn lekker gaan zwemmen, Richard en Cynthia gingen de was doen.

Temperatuur max vandaag: 99 F
Afstand afgelegd: 144,8 miles
Totaal afstand afgelegd: 744,9 miles
Staat: Arizona
Tijdverschil: -9 uur

3 gedachten over “Dag 4 Grand Canyon – Horseshoe Bend – Page”

1. Yvon,Men,Sam,Rens

Wat een mooie foto’s!! en nou Cynth ik vind dat je gelijk heb hoor, wat staan ze (Ries en Col) eng op het randje op die ene foto iiiieeeewwww. En die Eekhoorn wat een cutie. Mooie foto met zijn viertjes, prachtige achtergrond (op die ene verdwaalde tourist na dan, haha)

2. Paul Schouten

Die vent moet er maar af geknipt worden anders is het zonde van die foto. Verder jaloers makende beelden van een fantastische omgeving,lijkt wel een beetje op de maan,alleen rood.
    Allemaal de groetjes van Gerry,Paul en Ludwig natuurlijk

3. Isca en Arie

Fantastische foto’s en wat een belevenis. Niet te dicht bij het randje jongens. Cynthia heeft dat van haar vader. Op die ene foto is dat Richard op het topje van de rots ?. Geniet verder …..