Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 12 – The Dry Tortugas

De laatste Port of Call was Key West maar dat was voor ons slechts een tussenstop.

Omdat we Key West vorig jaar in onze roadtrip al hadden bezocht hadden we iets anders geregeld, een bezoek aan de Dry Tortugas, het moeilijkst bereikbare National Park. Dit is een eiland op 70 mijl ten westen van Key West. Om hier te komen zijn er twee mogelijkheden, een ferry die 1 keer per dag gaat en met een watervliegtuig. We hadden het laatste gekozen dus moesten we als een speer de boot af om snel naar het vliegveld aan de andere kant van Key West te komen. Uiteindelijk ging dit heel snel en waren we ruim op tijd. Gelukkig konden we in de schaduw wachten.

De tocht met het watervliegtuig was al een belevenis op zich.

Het vliegtuig vloog maximaal op 150 meter hoogte waardoor je mooi naar beneden kon kijken. Wat er vooral veel te zien was waren zeeschildpadden, maar uiteindelijk hebben we ook nog een stuk of 10 haaien zien zwemmen. Ook kwamen we langs kleine, onbegaanbare eilandjes, één klein bewoond privé eiland en gezonken schepen.

Na ongeveer 35 minuten vliegen kwamen we bij de Dry Tortugas. De piloot vloog een rondje er omheen voor de foto’s en zette daarna de landing in.

Eenmaal op het eiland gingen we eerst het Fort Jefferson bezoeken. Een fort gebouwd in de 19de eeuw maar nooit echt afgemaakt en gebruikt.

De temperatuur was echter wel flink hoog dus waren we ook blij dat we het water in konden na de tocht door het fort. Door de aanblik van de haaien vanuit het vliegtuig echter was niet iedereen er helemaal gerust op…

Op het eiland kon je verder nog meer bezichtigen en kon je ook rondom het fort lopen over een muur rond de slotgracht.

Uiteindelijk was het weer tijd om terug te vliegen. Op de terugvlucht hebben we ook nog van het uitzicht zitten genieten. Terug vlogen we dit keer ook over het cruiseschip.

In Key West namen we weer snel een taxi terug naar het cruiseschip. Gelukkig kwamen we met een uur over weer aan, dus ruim op tijd. Na nog even snel een winkeltje ingelopen te zijn, gingen we de boot weer op.

Die avond was er op de boot de vlaggenparade, waarmee ze alle nationaliteiten laten zien van de werknemers op het schip. Sommige landen maakten er een showtje van, dus was het best leuk.

2 gedachten over “Dag 12 – The Dry Tortugas”