Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 3 – Cocoa Beach – Kennedy Space Center – Orlando

“to boldly go where no man has gone before..”

Nou, het was niet echt zo dat er nog niemand geweest was… we waren de zoveelste bezoekers van het Kennedy Space Center, maar toch…

Vandaag konden we iets rustiger aan doen, maar uiteindelijk werden we toch nog redelijk vroeg wakker. In onze hotelkamer, of beter appartement, hadden we een normale keuken, waardoor we een lekker ontbijtje met geroosterde boterhammen, eitjes en bacon zelf konden maken.

Na het uitchecken, stapten we in de auto en gingen we op weg.

We zaten al vlak bij het Kennedy Space Center, dus binnen een half uurtje waren we er. Na het foto momentje bij de ingang, konden we naar binnen.

Eenmaal binnen, bezochten we eerst het raketten park, een collectie van de verschillende soorten raketten die er gebruikt zijn door de jaren.

Colin, Damian en Richard wilde ook nog even voelen hoe het was om in een Apollo capsule te zitten. De airco bleek echter uitgevallen en daardoor was het best warm.

Hierna gingen we met de tourbus langs een launchpad, het vehicle assembly building, en langs twee crawlers waarmee ze de raketten naar de launchpads brengen. Onderweg zagen we nog onze eerste live krokodil..

Tussendoor werden we afgezet bij een museum over het Apollo programma waar ook weer veel te zien was. Vooral de grootte van de Apollo raket was indrukwekkend.

Teruggekomen van de tour, gingen we het museum over het Space Shuttle programma in. Ook hier was natuurlijk van alles te zien, en hier was met name de Space Shuttle zelf het hoogtepunt.

Omdat ze in een Apollo capsule hadden gezeten, vonden Colin, Damian en Richard dat ze best als astronaut op de foto mochten.

Hierna hadden we het wel gezien en gingen we op weg naar Orlando, naar het Hard Rock hotel. Na nog even bij de Panera alvast wat broodjes voor het ontbijt te hebben gehaald, en bij een Noodle Bar even gegeten te hebben, was het tijd om lekker te relaxen in de hotelkamer, wat ook na vandaag erg welkom was..

Temperatuur: 86F/30C

3 gedachten over “Dag 3 – Cocoa Beach – Kennedy Space Center – Orlando”

1. Welke raket schiet je naar huis toe ?. Indrukwekkend om zoiets te beleven .

2. Schie-Schoutjes

Super weertje zo te zien, dit uitje vonden de boys vast reuze interessant. Jammer dat wij dat niet gedaan hebben. Ja kijk daar heb je het al… Nu moeten we toch nog een keer terug. Bah wat vervelend

3. Paul en Gerry

Bekende plaatjes deze keer,vooral die liggende Apollo, gigantisch gezicht. Zijn jullie niet in het imax theater geweest ? Trouwens dat platform was ook erg indrukwekkend.