Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 1 – Spijkenisse – London – Fort Lauderdale

De koffers zijn gepakt, de tomtom is opgeladen en de site staat klaar… We kunnen weer op vakantie!

Na een korte nacht ging vanochtend rond 3 uur de wekker. Na de laatste voorbereidingen konden we om 4 uur vertrekken richting Schiphol. Heel begrijpelijk waren er weinig mensen op de weg, waardoor we lekker vlot op het vliegveld aankwamen. Na de auto te hebben afgegeven, gingen we snel de vertrekhal in, waar ons een onaangename verrassing wachtte… een enorme rij om de bagage af te geven.

Na een uur in de rij, hadden we de bagage gedropt en konden we door de douane. Damian zijn tas werd er uit gepikt voor nadere controle, maar ze konden toch niets vinden. We gingen het vliegtuig in en vertrokken richting London. Het overstappen in London ging nogal chaotisch en hier werd bij de douane Damian zelf er uitgepikt om nog een keer door de detector te gaan. Uiteindelijk lukte het gelukkig toch om in het vliegtuig te komen.

20160423_152655-1024

De vlucht zelf ging redelijk soepel, we hadden prima plekken, en met wat films kun je aardig wat tijd vullen. Cynthia had het op het laatst wel gehad, gelukkig kwamen we toen bijna aan. Vanuit het vliegtuig konden we al het een en ander van Florida zien.

20160423_195956-1024

20160423_200021-1024

20160423_210150-1024

Bij de douane ging het in Miami best vlot, behalve dat ook nu Damian er toch weer uitgepikt werd… Bij de automatische paspoortcontrole, kreeg hij een kruis waardoor we toch nog even naar de gewone paspoortcontrole moesten..

Uiteindelijk werden we toch alle vier toegelaten en konden we de huurauto halen. We hebben dit keer een dikke Ford Explorer, die moeten we nog even op de foto zetten. Na een snelle hap bij de Mac en wat boodschappen bij de Wal-Mart was het tijd om te gaan slapen…

Morgen gaan we echt beginnen.

Temperatuur: 86F/30C

6 gedachten over “Dag 1 – Spijkenisse – London – Fort Lauderdale”

1. Arie en Isca

We hebben gelezen dat in deze vakantie-periode de douane extra op kinderontvoering let . Misschien is Damian daarom er meerdere keren uitgeplukt . De vakantie kan beginnen …..

1. In Amsterdam was niet echt duidelijk waarom zijn rugtas er uit werd gepikt, de douane beamte die moest kijken snapte het ook niet.. In Londen ging de metaaldetector af, ik denk door z’n stalen zenuwen, en daarna moest hij door de full body scan.. en in Amerika kwam het omdat hij nu 14 is. De vorige keren natuurlijk nog niet, waardoor ze zijn vingerafdrukken nog niet in in de records hadden…

2. Paul en Gerry

Nou dat is balen voor Damian dat hij er steeds uitgepikt wordt. Kan hij erom lachen of heeft hij de pest in?

3. De Douane in Nederland is niet van paspoortcontrole en ook niet van uitgaande passagiers met bagage. Dit is de taak van de marechaussee. Alleen bij binnenkomst in de EU kijkt de Douane naar bagage, dat wordt gezien als binnengebrachte goederen. Iets waar de Douane wél op controleert.