Richard, Cynthia, Colin en Damian op reis

Dag 2

Vandaag wilden we beginnen met een roomservice ontbijt wat ook mogelijk was bij dit all-inclusive resort, maar helaas deed de telefoon het niet. Het werd dus toch een ontbijt in het restaurant. Bij de receptie gingen we onze huurauto ophalen. We moesten er wel even op wachten, de afspraak om 9 uur was in Curaçaose tijd.

Met de auto gingen we op pad en kregen we wat meer van het eiland te zien. Onderweg werden we opgehouden door een helikopter transport, wat ook wel apart was om te zien. We bereikten de weg naar Westpunt en reden op ons gemak richting Westpunt, rondkijkend naar de omgeving.

Eenmaal bij Christoffel Park aangekomen gingen we door de slagboom de smalle eenrichtingsweg op. Deze weg was erg leuk, met veel heuvels waar het autootje wel moeite mee had. Bij de parkeerplaats bij de voet van de christoffel berg parkeerden we de auto en gingen het pad op om de berg op te klimmen. We waren eigenlijk nog de enige op de weg naar boven. We kwamen veel mensen tegen die al naar beneden gingen. We krijgen veel goedbedoelde raad over hoe lang het nog was, hoe zwaar het is en over hoeveel je moet drinken. Dat het zwaar was merkten we, zeker omdat we niet al te veel water bij ons hadden en we in de volle zon liepen. Richard viel met z’n hand in een cactus. Uiteindelijk zijn we wel boven aangekomen, wat echt een super uitzicht had, en om af te koelen ook een lekker windje… Daarna moesten we wel weer naar beneden, maar dat ging een stuk makkelijker, maar Richard schoot wel weg met z’n voet op een steen waardoor hij met z’n enkel tegen een rots aan klapte wat het een dikke enkel opleverde.

Beneden aangekomen waren we allemaal kapot. We reden met de auto de weg door naar de uitgang van het park, nog steeds klimmen en dalen natuurlijk en daarna verder naar westpunt. Bij een restaurantje bij een strandje hebben we wat te drinken gehaald, wat echt heel erg nodig was… We reden direct door naar het hotel en na een hoognodige douche gingen we een hamburgertje eten op het strand. We gingen nog even lekker snorkelen, maar eigenlijk waren we allemaal uitgeteld.